tirsdag den 17. marts 2009

En blog om Paris FC - 18. del.

2. aug. 2010


Jeg er en glad mand i disse dage. Min kontrakt med klubben er forlænget med 2 år, og jeg har fået en klækkelig lønforhøjelse. Jeg opdagede også at vi skal spille i Uefa-cuppen i næste sæson. Det er fordi vi vandt liga-cuppen. Jeg regnede slet ikke med at Liga-cuppen gav adgang til den turnering, så jeg blev glædelig overrasket. Desuden har bestyrelsen været i gavehumør, og har givet mig et transferbudeget på 105 mio kr. til nye indkøb. Desuden har jeg tyndet ud i truppen. Vi havde ganske enkelt for mange spillere i klubben, som ikke fik nok spilletid. Disse salg har givet 210 mio i indtægter. Jeg har også lokket et par klassespillere til, som jeg venter mig meget af. Jo, det har været en dejlig sommerferie.


Transfers ud >>>
Mateo Musacchio - til Atletico Madrid for 35 mio + videresalgsklausul
Karim El-Mourabet - til Benfica for 35 mio
Kevin Monnet-Paquet - til Bordeaux for 18 mio
Alexandre Da Cunha - til Calais for 3,5 mio
Franck Ribeiro - til Sparta Prag for 35 mio + videresalgsklausul
Cristian Nazarith - til Genk for 20 mio + videresalgsklausul
Nicolas Seguin - til Almeria for 43 mio + videresalgsklausul
Dor Malul - til Lens for 21 mio + videresalgsklausul

Transfers ind <<<
Henri Saivet - fra Bordeaux for 20 mio
Arturo Vidal - fra Leverkusen for 85 mio
Darijo Srna - fra Shakhtar for 100 mio
Bafetimbi Gomis - fra St. Etienne på fri transfer
Joris Delle - fra Metz for 750.000 kr.
Aurélien Teaudors - fra Sochoux på fri transfer

Jeg har store forventninger om at de nye forsvarsspillere Srna og Vidal, kan gøre forskellen så vi ikke lukker så mange mål ind i den kommende sæson. Kan vi få stabiliseret forsvaret skal vi nok forbedre vores slutplacering i forhold til sidste år.

Angriberen Gomis har jeg længe haft i kikkerten, og har i flere omgange tilbud ham kontrakt, men han har hver gang afslået. Men her da transfervinduet startede, ville han pludselig godt skifte til Paris FC. Han udtalte at det var udsigten til at spille med i en europæisk turnering, som gjorde udslaget. Han kommer til at danne makkerpar med Le Tallec i angrebet. Le Tallec og Gomis passer godt til hinanden. Le Tallec er lynhurtig, og Gomis en fysisk stærk. Jeg glæder mig til at se hvordan min nye angrebsduo klarer den.

Bestyrelsen har også forsøgt at udbygge stadion, men er stødt på modstand i byrådet. Så vi må vente lidt med at udbygge. Jeg vil forsøge at få bestyrelsen til at overtale byrådet senere på sæsonen.

Der har været afholdt VM i Sydafrika. Danmark kvalificerede sig desværre ikke. Det blev England som vandt Verdensmesterskabet med en 1-0 sejr over Mexico. Det var noget af en overraskelse at Mexico kom så langt. Mexico har slået store lande som Portugal, Italien og Frankrig ud. Af andre overraskelser kan nævnes, at Brasilien blev slået ud af Schweiz i 8-dels finalen. Frankrig vandt bronze ved at slå Nigeria med 2-1.
http://i41.tinypic.com/v41da1.jpg

Efter VM sluttede har Brasilien, Argentina og Spanien fyret deres manager. Jeg har sendt jobansøgning til alle 3 managerjobs, men fik desværre afslag. Det kunne ellers være sjovt at prøve at stå i spidsen for et landshold.

Inden sæsonstarten har bookmakerne været fremme med odds på vinderen af Ligue 1. De mener at Paris SG vil genvinde mesterskabet, mens de giver odds 41 hvis Paris FC vinder.

Vores træningskampe er alle vundet i fin stil:
Wattens - Paris FC 0-4
AC Ajaccio - Paris FC 0-13
Virton - Paris FC 0-6
Paris FC - Fiorentina 3-1
Unterhaching - Paris FC 1-5
Wilhelmshaven - Paris FC 0-12

Vi har spillet samtlige hold ud af banen. Arturo Vidal har scoret 6 mål i de 6 kampe - alle på hovedstød efter hjørnespark. En spiller som har overrasket mig positivt i træningskampene er Juan Pablo Francia, som har startet inde i 4 af kampene, og har scoret 6 mål, og lagt op til 7. Det var en overraskende sejr over Fiorentina. Vi stillede ellers op med flere reserver fra start, men dejligt at vi kunne måle os med et internationalt tophold.

Damien Le Tallec har fået Den Gyldne Støvle. Han har scoret 30 mål i 38 kampe, og det har givet 60 point.
http://i44.tinypic.com/27y3d3p.jpg

Vi er nu klar til sæsonstarten. Jeg glæder mig meget til at se om vi kan fortsætte det gode spil fra træningskampene.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar