fredag den 8. maj 2009

En blog om Paris FC - 31. del. Landstræner for Chile


2. ok. 2011

Jeg har søgt jobbet som landstræner for Chile og fået det. Jobbet blev ledigt da Chile fyrede den tidligere manager Marcelo Biesla efter skuffende resultater i Copa America, hvor holdet tabte alle tre puljekampe mod henholdvis Mexico, Argentina og Venezuela. Desuden havde de tabt to venskabskampe mod Spanien og Elfenbenskysten. Det blev for meget for fodboldforbundet, og det var meget skuffende for dem at de ikke kunne kvalificere videre sig fra gruppen i Copa America.

Mit job som landstræner bliver kombineret med jobbet som manager i Paris FC, og jeg håber at kunne overskue begge jobs.

Chile ligger i øjeblikket på en skuffende 88. plads på verdensranglisten. Holdet har efter flere dårlige præstationer taget en rutchetur ned af ranglisten, hvor de for bare 2 år siden lå nr. 33 på listen. Det er en placering som jeg satser på at forbedre ret kraftigt.

Forbundet forventer at jeg har evnerne til som minimum, at holdet på komfortabel vis går videre fra VM-kvalifikationen og kommer med til VM i 2014. Vi er i pulje med Argentina, Bolivia, Colombia, Ecuador, Paraguay, Peru, Uruguay og Venezuela. Vi skal møde holdene to gange, og de fire bedst placerede i puljen kvalificerer sig til VM, mens 5. pladsen giver adgang til slutspillet. Vi lægger ud mod ærkerivalerne fra Peru. Kampen spilles i Peru om små 14 dage.

Chile har en del gode spillere. Bl.a. Arturo Vidal og Mathías Fernández som jeg jo kender fra Paris FC. Desuden er der Luis Jiménez fra Lyon, Jorge Valdivia fra Zaragoza, Mark González fra Betis og Mauricio Pinilla fra Birmingham som også er gode spillere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar